Menu

* Veel gestelde vragen

VRAGEN OVER MOZAIEKEN EN MOZAIEKARTIKELEN:

Ik wil graag starten met mozaïeken maar heb dit nog nooit gedaan, wat adviseert u mij?Milly’s heeft een startpagina met diverse links naar online cursussen en youtube filmpjes. U kunt deze bekijken/lezen zodat de basis u bekend is. Milly’s heeft in de winkel ook een beknopte korte handleiding voor beginners. U kunt deze gratis bij ons ophalen. Woont u ver weg, stuur dan een e-mail naar ons en wij mailen u dan deze beschrijven. De startpagina met links kunt u vinden via http://mozaiekstartpagina.jouwpagina.nl/ .

Ik wil gaan mozaieken maar weet niet hoeveel voegmiddel en steentjes/tegels ik nodig heb. Kunt u mij adviseren? Dit is altijd een lastige vraag omdat wij niet weten hoe groot uw voegjes zullen zijn en welke patronen/ u wilt gebruiken. Bij het glasmozaïek en de mozaïektegels staan de formaten vermeld. Aan de hand daarvan kunt u uitrekenen wat u nodig heeft. U kunt liever iets teveel nemen dan te weinig. Het voegmiddel dat Milly’s in haar assortiment heeft kunt u krijgen in kiloverpakking of in 250 grams verpakking. Met 250 gram voegt u ongeveer 35 cm bij 35 cm.

Kan ik ook voegmiddel van de bouwmarkt gebruiken? In principe kan dit wel, echter raden wij dit niet aan. Het voegmiddel dat Milly’s in haar assortiment heeft (van het merk Mapei) is fijner van structuur omdat er minder zand in zit. Uw mozaïekwerkstuk blijft hierdoor mooier omdat het minder schuurt bij het inwassen. Mapei is een merk dat vooral wordt gebruikt voor het afvoegen van zwembaden. Het is daardoor geschikt voor binnen en buiten en bovendien schimmelwerend. De meeste voegmiddelen van de reguliere bouwmarkten hebben deze eigenschappen niet.

Ik wil graag een mozaiek workshop volgen, geeft Milly’s die ook? Wij geven inderdaad ook mozaiekworkshops. Wij geven workshops op onze eigen locatie Cosmeastraat 28-32 te 3202 SE  Spijkenisse. Iedere zaterdag geven wij van 12.30 uur tot ca. 16.00 uur mozaiek workshops. U kunt zich inschrijven voor de nieuwsbrief via de webwinkel, onder het menu aan de linkerzijde.

Is glasmozaïek geschikt voor buiten? Al het glasmozaïek is geschikt voor buiten.

Zijn de mozaïektegels geschikt voor buiten? Alle wandtegels zijn NIET geschikt voor buiten. De tegels van Milly’s ook niet tenzij het er expliciet staat bij geschreven.

Hoe weet ik dat een mozaïektegel geschikt is voor buiten? Daar is een klein foefje voor. Als u aan de achterzijde van een tegel likt en uw heeft het gevoel dat uw tong aan de tegel blijft plakken dan heeft u een tegel voor binnen. Blijft uw tong niet plakken dan heeft u een tegel geschikt voor buiten. U kunt het vaak ook voelen aan het gewicht. Tegels geschikt voor buiten zijn harder gebakken en meestal ook zwaarder in gewicht.

VRAGEN OVER UW BESTELLING :                                                                                          

Ik heb een bestelling geplaatst maar ben toch iets vergeten, wat nu? U stuurt een mailtje naar ons en vermeldt dat u bij ordernr….iets vergeten bent. Daarna besteldt u wat u vergeten was en vermeldt in het vrije tekstveld dat de order moet worden samengevoegd met ordernr…..(u geeft het nummer van uw eerdere order). Wij zullen de orders samenvoegen en u een nieuwe orderbevestiging sturen met het totaalbedrag van beide orders. U betaalt maar eenmaal verzendkosten als de orders worden samengevoegd.

Ik heb een bestelling geplaatst maar krijg geen order bevestiging, hoe kan dit? Het kan zijn dat uw e-mailprogramma staat ingesteld op bijv. eenmaal per dag nieuwe email binnenhalen. Drukt u eens op verzenden/ontvangen in uw e-mailprogramma. Uw programma haalt dan alle nieuwe email binnen. Het kan ook zijn dat u, tijdens de bestelprocedure, een typefout heeft gemaakt bij het invullen van uw e-mailadres. Ons systeem stuurt de bevestiging naar het door u opgegeven e-mailadres. Is het door u opgegeven e-mailadres onjuist dan ontvangt u geen bevestiging. Neemt u in dat geval contact met ons op middels het contactformulier in de webwinkel. Wij kijken dat of uw bestelling daadwerkelijk bij ons is aangekomen en zullen u dan handmatig de betaalgegevens doormailen.

Ik wil mozaïektegels/steentjes bestellen maar twijfel aan de kleur, wat kan ik nu doen?   Het blijft lastig om de exacte kleurnuance weer te geven. Wij maken een foto van het artikel. Mocht de foto teveel afwijken dan staat dit vermeld bij het artikel. Echter kunnen er altijd wat verschillen optreden. Wij adviseren u dan om bij ons langs te komen in de winkel. U kunt daar alles bekijken.

Ik wil wel bestellen maar kan ik de artikelen op komen halen? Ja, u kunt bestellingen bij ons afhalen op de dagen dat wij open zijn (openingsdagen en tijden staan vermeld op de homepage van de webwinkel) . U kunt gewoon via de webwinkel bestellen en tijdens de bestelprocedure kiezen voor “afhalen” . Het systeem rekent dan geen verzendkosten en u betaalt pas als u uw bestelling daadwerkelijk af komt halen. Omdat wij weten dat u besteld heeft kunnen wij uw bestelling voor u klaarzetten.

Ik heb een bestelling geplaatst en gekozen voor “afhalen”, kunt u het alsnog verzenden? Ja dit kan. Laat ons via het contactformulier weten dat u toch liever heeft dat wij het opsturen. Vergeet hierbij de adresgegevens niet te vermelden. Wij maken uw bestelling dan verzendklaar en geven u aan wat de verzendkosten zullen zijn. U krijgt van ons dan een email met de nieuwe totaalkosten, incl. de verzendkosten.

Ik zie toch af van de bestelling, kan ik hem nog annuleren? U kunt uw bestelling zonder opgaaf van redenen altijd annuleren. Laat ons via het contactformulier weten dat u afziet van de bestelling en wij zullen hem dan annuleren. Het kost u verder niets.

Ik wil graag een bestelling doen maar hebben jullie alles op voorraad? Wij hebben meestal alles wel op voorraad. Mocht u twijfelen of zeker willen weten dat wij uw artikelen op voorraad hebben, neem dan even contact met ons op. Wij kunnen u dan vertellen of wij uw artikelen in uw hoeveelheid op voorraad hebben.

VRAGEN OVER HET VERZENDEN: 

Ik heb een bestelling geplaatst en vroeg me af wanneer hij verzonden word? In de regel verzenden wij binnen drie werkdagen, nadat wij uw betaling ontvangen hebben, uw bestelling. Uiteraard kan dit langer duren door feestdagen gecombineerd met weekenden. Wij trachten dan alle bestellingen daarvoor te verzenden.

Welk bedrijf vervoert de bestellingen? Milly’s verzendt al haar  bestellingen met Postnl.

Hoe weet ik dat mijn bestelling verzonden is? Als wij uw bestelling hebben verzonden krijgt u e-mail van ons toegestuurd waarin de verzendgegevens staan vermeld. Met uw pakketnummer kunt u via Track en Trace  van DHL kijken waar uw bestelling op dat moment is.

Ik heb een bestelling die met spoed geleverd moet worden, kan dat? Meestal is dit wel mogelijk. Het best kunt u even contact met ons opnemen. Wij trachten dan aan uw wensen te voldoen.

De verzendkosten zijn erg hoog, kunnen die niet wat lager? Helaas is Milly’s afhankelijk van de pakkettendienst van DHL en zijn wij genoodzaakt hun tarieven te hanteren.

Ik heb maar een hele kleine bestelling maar moet toch pakkettarief betalen, kunnen de verzendkosten niet op brievenbuspost berekend worden? Dat is heel lastig. Het systeem van de webwinkel berekent het verzendtarief aan de hand van het gewicht. Echter kan een artikel met weinig gewicht ook een te groot volume hebben voor de brievenbus. Bij brievenbustarieven zouden wij dan handmatig een administratie bij moeten houden. Dit kost te veel tijd, dus geld. Het merendeel van de bestellingen betreft pakketpost, om de kosten zo laag mogelijk te houden hanteren wij dit voor een ieder.

Ik heb mijn bestelling in een “rare” doos gekregen, waarom doen jullie dat? Wij proberen altijd zo voordelig mogelijk te werken en zo min mogelijk aan de klant door te bereken. Wij hergebruiken hierom verpakkingsmateriaal, zodat wij niet of nauwelijks extra kosten hoeven te maken om uw bestelling te verzenden. Tot nu toe heeft Milly’s geen verpakkingskosten door te hoeven berekenen in de prijzen van de artikelen omdat wij nauwelijks verpakkingsmateriaal hoeven aan te schaffen.

Ik heb mijn bestelling ontvangen maar nu blijkt eea beschadigd, wat nu? In principe ligt de verantwoordelijkheid bij DHL. Wij bieden uw bestelling volledig en onbeschadigd aan bij DHL. Vanaf dat moment zijn zij verantwoordelijk voor uw bestelling en kunt u bij hen een klacht doen omdat zij niet voorzichtig met uw bestelling zijn omgegaan. Heeft u eventueel schade, neem dan contact met Milly’s op. Wij trachten u dan toch tegemoet te komen.

Aanbieding

GASTENBOEK / REFERENTIES

  • 19-05-2017 - Elke keer weer een gezellige nieuwsbrief.
    En elke keer weer leuke...  lees meer
  • 19-04-2017 - bedankt super snelle levering e lees meer
  • 13-04-2017 - Weer heel snel mijn bestelling ontvangen, zorgvuldig verpakt zoals gewoonlijk,...  lees meer
Plaats een bericht

NIEUWSBRIEF

Meld u aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden
© 2008 - 2017 MILLY`S Crea en Deco | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel